ZDRAVIE: Počas horúčav treba pamätať na dodržiavanie pitného režimu Bratislava 19. júna (TASR) - Horúčavy, ktoré zasiahli v týchto dňoch Slovensko, prinášajú so sebou ...

authorTASR dateVloženie/úprava Pondelok, 30.11.-0001 categoryDenné správy

Bratislava 19. júna (TASR) - Horúčavy, ktoré zasiahli v týchto dňoch Slovensko, prinášajú so sebou aj zdravotné riziká, ktoré môžu spôsobovať kolapsové stavy. Problém môžu mať napríklad ľudia s kardiovaskulárnymi ochoreniami, vysokým krvným tlakom či hormonálnymi ochoreniami, ako aj starší ľudia.Ľudia by počas horúčav mali dbať na dodržiavanie pitného režimu. Dospelý človek by mal počas dňa vypiť najmenej tri litre nápojov. "Nevhodné sú však nápoje s obsahom cukru, kofeínu, chinínu či alkoholu. Do pitného režimu sa teda nezapočítavajú tekutiny prijaté vo forme malinoviek, piva, alkoholu, kávy. Ideálna je obyčajná voda," uvádza Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR. Nápoje by sa mali prijímať pravidelne v menších dávkach, vhodnejšie sú vlažné nápoje.Na priame slnenie sú vhodné len ranné a neskoré popoludňajšie hodiny, pri opaľovaní či výlete do prírody treba používať krémy s ochranným faktorom pred UV žiarením. Počas teplých dní sa odporúča nosiť podľa možnosti odev svetlých farieb a z prírodných materiálov, má byť ľahký, vzdušný a voľného strihu. "Syntetické materiály nie sú vhodné, pretože neumožňujú odparovanie potu," vysvetľuje ÚVZ SR.Počas teplých mesiacov môžu byť viac nebezpečné potraviny, ktoré si vyžadujú podmienky chladenia a potraviny v systéme rýchleho občerstvenia. Nakúpené chladené či mrazené potraviny treba preto čo najskôr prepraviť domov do chladničky, pokiaľ sa mrazené potraviny cestou rozmrazia, nemali by sa už opätovne zamrazovať, treba ich spracovať.

Štítky :

MOVEMBER – mesiac mužského zdravia: Liga proti rakovine sa v osvete o prevencii spojila so známym menom aj známou značkou

November patrí mužom. Po celom svete aj na Slovensku sa nesie v znamení Movembra – kampane, ktorá upozorňuje na význam prevencie a včasnej diagnostiky onkologických ochorení, ktoré sa týkajú mužov. Liga proti rakovine sa tento rok pridáva s novou osvetovou kampaňou „Máš to už za sebou?“,