ÚVZ SR: Niektoré kúpaliská minulý týždeň pre zlé počasie zatvorili Bratislava 22. júla (TASR) - Návštevnosť kúpalísk bola podľa Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR najmä ...

authorTASR dateVloženie/úprava Pondelok, 30.11.-0001 categoryDenné správy

Bratislava 22. júla (TASR) - Návštevnosť kúpalísk bola podľa Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR najmä na začiatku minulého týždňa priemerná. V severných okresoch vzhľadom na počasie niektoré prevádzku v prvých dňoch týždňa prerušili. Najvyššiu návštevnosť naopak zaznamenávajú kúpaliská na juhu a termálne kúpaliská. "Na prevádzkovaných kúpaliskách neboli evidované závažné nedostatky, ktoré by viedli k uzatvoreniu prevádzky a stav väčšiny kúpalísk je vyhovujúci," informuje ÚVZ SR. Počas aktuálnej letnej sezóny dostalo povolenie na prevádzku doteraz 17 prírodných kúpalísk. Nevyhovujúca je voda v nádrži Lipovina Bátovce, na Duchonke je vodný kvet. Mikrobiologické znečistenie sa zistilo na štrkovisku Tona Šurany a na lokalitách v okrese Galanta – štrkovisko Horný Čepeň a Šintavské bane. Naďalej sa neodporúča kúpanie na Šulianskom jazere, ktoré bolo zaplavené.Povolenie na prevádzku malo na konci 29. týždňa 153 umelých kúpalísk. "Vo vybavovaní zostáva už len päť kúpalísk, ktoré počas kúpacej sezóny plánujú prevádzku: Letné kúpalisko Čalovec, Športcentrum EKOMA – rekreačno-športový areál Zvolen, Termálne kúpalisko Kováčová, Letné kúpalisko Hermanovce a Letný areál MKP v Košiciach," priblížil ÚVZ SR.Aktuálne informácie o stave sledovaných prírodných a umelých kúpalísk na Slovensku možno nájsť na webovej stránke ÚVZ SR www.uvzsr.sk a na stránkach regionálnych úradov verejného zdravotníctva.

Štítky :

MOVEMBER – mesiac mužského zdravia: Liga proti rakovine sa v osvete o prevencii spojila so známym menom aj známou značkou

November patrí mužom. Po celom svete aj na Slovensku sa nesie v znamení Movembra – kampane, ktorá upozorňuje na význam prevencie a včasnej diagnostiky onkologických ochorení, ktoré sa týkajú mužov. Liga proti rakovine sa tento rok pridáva s novou osvetovou kampaňou „Máš to už za sebou?“,