KOŠICE: Beh pre život bežali Košičania prvýkrát, vyzbierali 5377 eur Košice 15. júna (TASR) – Mesto Košice sa prvýkrát zapojilo do jedného z najväčších slovenských ...

authorTASR dateVloženie/úprava Nedeľa, 15.06.2014 categoryDenné správy

Košice 15. júna (TASR) – Mesto Košice sa prvýkrát zapojilo do jedného z najväčších slovenských charitatívno-športových podujatí, Tesco Beh pre život. Na štart v Košiciach sa v sobotu (14.6.) postavilo spolu s hercom Petrom Nádasdim 1350 ľudí. Pomohli tak vyzbierať 5377 eur, ktoré vďaka Slovenskej nadácii srdca pomôžu pri prevencii detskej obezity.Ako za organizátorov informovala Gabriela Richnavská, trasa Behu pre život v metropole východu predstavovala 3900 metrov. Kým niektorí účastníci celú trasu prebehli, iní 3,9 kilometra pre dobrú vec odkráčali so svojimi deťmi či domácimi miláčikmi.Vyzbierané financie budú využité v rámci edukačných aktivít zameraných na vzdelávanie a prevenciu pred obezitou a nezdravým životným štýlom u detí či mladých ľudí. Zo štartovného a finančných darov Slovenská nadácia srdca pripraví putovný projekt pre 25 základných škôl po celom Slovensku zameraný na zdravý životný štýl. Košičania môžu na dobrú vec prispieť aj po skončení behu, stačí zaslať ľubovoľný príspevok na účet Nadácie Tesco. Rovnako je to aj v ostaných mestách. Dnes sa beží v Žiline a najbližšie zavíta charitatívne podujatie v sobotu (21.6.) do Prešove. Za šesť rokov sa do Behu pre život zapojilo 58.043 ľudí. Beh sa dostal aj za hranice Slovenska, keď podujatie podporili slovenskí vojaci na misii v Afganistane. Celkovo sa vyzbieralo 331.863 eur. Tie boli použité na kúpu šiestich unikátnych prístrojov na výskum rakoviny, ktoré v súčasnosti pomáhajú chorým.

Štítky :

MOVEMBER – mesiac mužského zdravia: Liga proti rakovine sa v osvete o prevencii spojila so známym menom aj známou značkou

November patrí mužom. Po celom svete aj na Slovensku sa nesie v znamení Movembra – kampane, ktorá upozorňuje na význam prevencie a včasnej diagnostiky onkologických ochorení, ktoré sa týkajú mužov. Liga proti rakovine sa tento rok pridáva s novou osvetovou kampaňou „Máš to už za sebou?“,