IKEA stiahla aj viedenské párky z piatich krajín, pochádzajú od výrobcu guliek Štokholm 27. februára (TASR) - Švédsky nábytkársky koncern IKEA, ktorý už začiatkom týždňa musel stiahnuť ...

authorTASR dateVloženie/úprava Pondelok, 30.11.-0001 categoryDenné správy

Štokholm 27. februára (TASR) - Švédsky nábytkársky koncern IKEA, ktorý už začiatkom týždňa musel stiahnuť z ponuky obľúbené mäsové guľky Kötbullar, a to po zistení prítomnosti konského mäsa v produktoch z jednej šarže v ČR, dnes rozšíril zákaz distribúcie aj na viedenské párky od toho istého producenta, spoločnosti Gunnar Dafgard AB. Tá je hlavným dodávateľom koncernu.Stiahnutie viedenských párkov, v ktorých sa podľa hovorkyne IKEA konské mäso nenašlo, sa však týka ich distribúcie iba v piatich krajinách, a to Francúzsku, Írskej republike, Portugalsku, Španielsku a Veľkej Británii. Predajne v ostávajúcich štátoch dostávajú párky od iných dodávateľov, uviedla podľa agentúry AP hovorkyňa IKEA Ylva Magnussonová.Keďže aj testy samotného výrobcu potvrdili prítomnosť konského mäsa s podielom jedného až desiatich percent v mäsových guľkách, IKEA rozhodla o zastavení ich predaja v celkove 24 krajinách, vrátane Švédska i Nemecka, informovala agentúra DPA.IKEA sa v spolupráci s výrobcom pokúsi nájsť nové cesty ako zabrániť opakovaniu tejto udalosti, ktorú vníma veľmi vážne, uviedla hovorkyňa.Inkriminované dodávky konského mäsa mali podľa informácií švédskych elektronických médií pochádzať z Brazílie a niektorých európskych štátov, odkiaľ dorazili vo veľkých nákladoch mrazeného tovaru.Aj v Moskve dnes tamojší hygienici informovali o odhalení prítomnosti konského mäsa v párkoch, importovaných z Rakúska.2 3 le juh

Štítky :

MOVEMBER – mesiac mužského zdravia: Liga proti rakovine sa v osvete o prevencii spojila so známym menom aj známou značkou

November patrí mužom. Po celom svete aj na Slovensku sa nesie v znamení Movembra – kampane, ktorá upozorňuje na význam prevencie a včasnej diagnostiky onkologických ochorení, ktoré sa týkajú mužov. Liga proti rakovine sa tento rok pridáva s novou osvetovou kampaňou „Máš to už za sebou?“,