Bulharsko pre nízky záujem zvažuje koniec očkovania vakcínou od AstraZenecy Sofia 13. apríla (TASR) - Bulharské úrady zvažujú, že pre nízky záujem ukončia očkovanie vakcínou ...

authorTASR dateVloženie/úprava Utorok, 13.04.2021 categoryDenné správy

Sofia 13. apríla (TASR) - Bulharské úrady zvažujú, že pre nízky záujem ukončia očkovanie vakcínou od spoločnosti AstraZeneca. Do konca týždňa sa majú k tejto otázke vyjadriť experti, informoval v utorok bulharský spravodajský server Novinite.com.Bulharský minister zdravotníctva Kostadin Angelov na pondelkovom brífingu uviedol, že záujem Bulharov o očkovanie "AstraZenecou" poklesol, hoci je táto vakcína z medicínskeho hľadiska bezpečná a účinná. Do konca tohto týždňa sa má k otázke ďalšieho očkovania vakcínou od AstraZenecy v Bulharsku vyjadriť rada expertov na imunológiu a infekčné choroby. Okrem klesajúceho záujmu obyvateľstva budú zvažovať aj výzvu portugalského predsedníctva EÚ, ktoré v liste bulharským úradom odporučilo aplikovať túto očkovaciu látku len ľuďom nad 60 rokov. Hlavným problémom zostáva, ako - v prípade rozhodnutia o ukončení používania vakcíny od AstraZenecy - dokončiť očkovací cyklus o ľudí, ktorí už dostali prvú dávku "AstraZenecy". Časť z nich si pritom zrejme bude želať aj druhú dávku rovnakej vakcíny. "Ak nebude záujem o vakcínu od AstraZenecy, dávky uskladníme a rozhodneme sa, čo s nimi urobíme... Zatiaľ sme žiadne vakcíny nezničili," vyhlásil minister Angelov. V Bulharsku sa okrem očkovacej látky od AstraZenecy v súčasnosti očkuje aj vakcínou od spoločnosti Pfizer. Tá je však do veľkej miery vyhradená len pre obyvateľov zaradených do niektorej z troch prioritne očkovaných kategórií.

Štítky :

MOVEMBER – mesiac mužského zdravia: Liga proti rakovine sa v osvete o prevencii spojila so známym menom aj známou značkou

November patrí mužom. Po celom svete aj na Slovensku sa nesie v znamení Movembra – kampane, ktorá upozorňuje na význam prevencie a včasnej diagnostiky onkologických ochorení, ktoré sa týkajú mužov. Liga proti rakovine sa tento rok pridáva s novou osvetovou kampaňou „Máš to už za sebou?“,