lekari.sk je mediálne zdravotníctvo a informácie si tu nájde lekár, lekáreň, psychológ, farmaceut, očná optika, medik, zdravotná sestra, nemocnica ... ale i pacient.


MZ SR: Spúšťa informačnú kampaň pre pacientov Pýtajte sa lekára Bratislava 28. júna (TASR) - Odpovede na otázky, ktoré najviac zaujímajú pacientov, ministerstvo zdravotníctva zhrnulo ...

authorTASR dateVloženie/úprava Pondelok, 30.11.-0001 categoryDenné správy

Bratislava 28. júna (TASR) - Odpovede na otázky, ktoré najviac zaujímajú pacientov, ministerstvo zdravotníctva zhrnulo v aplikácii na svojej webovej stránke. Základné informácie bude rezort šíriť aj prostredníctvom letákov, ktoré pacienti nájdu v štátnych nemocniciach aj v kluboch dôchodcov po celom Slovensku. Od 1. júla ministerstvo rozbieha informačnú kampaň s názvom Pýtajte sa lekára."Účelom tejto kampane je pomôcť najmä starším pacientom prelomiť psychickú bariéru, aby vedeli, že to, čo sa chcú opýtať svojho lekára, je normálne sa opýtať, že sa to opýtať môžu a nepýtajú sa niečo, čo by nebolo správne," povedala na dnešnej tlačovej konferencii ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská (nominantka Smeru-SD). Kampaň podľa nej prinesie pozitíva aj lekárom, keďže môže zjednodušiť komunikáciu s pacientmi. "Namiesto siahodlhého opisu svojho stavu by sa pacienti nemali mať problém pýtať sa priamo na svoje lieky, na svoje zdravotné problémy," dodala.Ministerstvo pri organizovaní kampane spolupracuje s Jednotou dôchodcov Slovenska. Predseda jednoty dôchodcov Ján Lipiansky potvrdil, že vo vzťahu lekára a pacienta je dnes veľa bariér. "Vzťah pacient - lekár je dnes mimoriadne zložitý," povedal Lipiansky. Informačná kampaň ministerstva bude podľa neho pre dôchodcov obrovskou pomôckou. Na jeseň plánuje v rámci kampane zorganizovať prednášky vo všetkých krajoch, kde seniorom vysvetlí jednoduchým spôsobom základné pojmy, objasní, ako platiť za lieky čo najmenej, či na čo majú nárok v rámci zdravotného poistenia.Viceprezidentka Asociácie na ochranu práv pacientov Marica Laščeková hovorí, že pacienti sú dnes "lační" po informáciách. "Svedčí o tom 712 podnetov od pacientov, ktoré asociácia vyriešila v minulom roku," dodala. Aj keď k nim majú prístup na internete, či v médiách, najdôveryhodnejšie sú informácie práve od lekárov.V novej aplikácii na webovej stránke ministerstva nájdu pacienti informácie rozdelené do troch oblastí: základné pojmy, otázky pre môjho lekára a praktické informácie. Medzi základnými pojmami sú jednoduché vysvetlenie, čo je generický liek, interakcia liekov či informácie o správnom užívaní liekov. V kategórii praktické informácie sa zas dozvedia napríklad to, aké preventívne prehliadky sú bezplatné. V kategórii Otázky pre môjho lekára zas nájdu inšpiráciu, čo sa môžu pýtať svojho všeobecného lekára aj špecialistu. Získané informácie majú podľa generálneho riaditeľa sekcie liekovej politiky na ministerstve Adama Hlôšku pre pacientov aj ekonomický aspekt. "Pacienti totiž často nevedia, že prostredníctvom generických liekov získajú rovnako účinnú liečbu, ktorá však ich peňaženky stojí menej ako liečba inovatívnymi liekmi," podčiarkol.Kampaň stála ministerstvo 1393,20 eura. Táto suma zahŕňa finančné prostriedky na vyhotovenie a tlač 3000 plagátov. Firmu, ktorá plagáty zalomila a vytlačila, ministerstvo vybralo na základe prieskumu trhu. Rezort oslovil 12 firiem, a tvrdí, že rozhodujúcim faktorom bola cena. "Práce na kampani okrem grafického znázornenia, zalomenia a tlače plagátov uskutočnilo ministerstvo zdravotníctva vo vlastnej réžii," uviedla hovorkyňa rezortu Zuzana Čižmáriková.

Štítky :

Radíme: Vysoký krvný tlak sa môže prejavovať bolesťou hlavy či chronickou únavou

Bratislava 24. apríla (TASR) - Vysoký krvný tlak nebolí. Pacient o ňom často nemusí vedieť. ...